Liječenje u inostranstvu

05.08.2015. 12:34

Sam pojam medicinski turizam je predstavljen od putničkih agencija i masovnih medija da bi se opisala praksa putovanja zarad zdravstvene zaštite, to jest liječenja u inostranstvu.

Stručnjaci u svom radu koriste termin liječenje u inostranstvu jer kada se posmatra globalno zdravlje, medicinski turizam se smatra pogrdnim nazivom iz razloga sto se često zdravstvene usluge pružaju i izvan područja stručnosti doktora ili se pridržavaju nižih standarda njege.


Pojam liječenja u inostranstvu 

Korisnici se odlučuju za ovaj oblik liječenja većinom ukoliko se radi o  složenim specijalističkim operacijama, kozmetičkim operacijama i slično. Vrlo često se za informisanje koriste neformalni kanali komunikacije – konekcije – ugovora, te se u takvim slučajevima ne obraća tolika pažnja na zakone i regulative, a sve da bi se osigurao što veći kvalitet kao i manja formalnost po pitanju naplate i naknade.

Korisnici se odlučuju za poduhvat liječenja u inostranstvu iz raznih razloga, a neki od njih su: bolji kadar u drugim zemljama, zbog nedostatka znanja u vlastitoj zemlji, ali i niža cijena i slično.

Porijeklo liječenja u inostranstvu 

Liječenje u inostranstvu prvi put se bilježi još unazad hiljadama godina kad su grčki seljaci putovali preko cijelog Mediterana do malog teritorija zvanog Epidauria.
S vremenom su se razvijali takozvani spa gradovi koji su bili vrlo posjećeni a liječenje izvan vlastite države razvijalo se u Europi, Sjevernoj Americi i Aziji.
U modernije doba, nakon 2000. rapidno se popularizirala stomatologija, estetska hirurgija, a određene zemlje su se počele baviti i outsorcingom svojih usluga.

Trenutno, liječenje u inostranstvu donosi prihode zemljama i smatra se nacionalnom industrijom, a obavlja se u više od 50 zemalja svijeta.

Proces

Sve je veći broj institucija koji pruža sveobuhvatan raspon usluga međunarodnim pacijentima.

Tipični proces uključuje slijedeće:

  • Osoba koja traži medicinsku pomoć kontaktira kompaniju koja se bavi pružanjem usluga organizovanja liječenja u inostranstvu

  • Kompanija zatim najčešće potražuje nalaze, medicinsko izvješće, mišljenje lokalnog doktora, historiju bolesti, dijagnozu i dodatne informacije od pacijenta

  • Certificirani doktori ili konsultanti daju svoje mišljenje o slučaju te se pregovara o mogućim troškovima, odabiru bolnice i turističkoj destinaciji

  • Potpisuju se sporazumi ili ugovori

  • Pacijent dobije pisma preporuke za medicinsku vizu

  • Ista kompanija organizuje vođu slučaja koji je zadužen za smještaj, boravak i liječenje pacijenta u stranoj zemlji

  • Nakon završenog liječenja, pacijent se vraća u svoju zemlju gdje se, u većini slučajeva, kompanija i dalje brine o njegovom zdravlju

Također, sa određenim kompanijama ili grupacijama se može uspostaviti i drugačiji proces liječenja koji uključuje obavljanje svih usluga u jednom centru. Ukoliko pacijent aplicira za liječenje u inostranstvu njegova historija bolesti je pregledana u potpunosti od strane specijalizovanih stručnjaka.
Slijedeći korak je pripremanje realne ponude te predstavljanje prijedloga pacijentu. Ukoliko je ponuda prihvaćena kompanije organizuje kompletno putovanje i proces liječenja.

U većini slučajeva već postoje određeni sporazumi sa hotelima, prevoznicima i turističkim agencijama kako bi se obezbijedile niže cijene za pacijente koji dolaze povodom liječenja u inostranstvu.

Činjenice o liječenju u inostranstvu 

Iako većina pomisli da ljudi koji traže medicinsku pomoć izvan svoje zemlje, traže jeftinu i brzu medicinsku pomoć, određene činjenice vam mogu promijeniti mišljenje.

- Čak 40% medicinskih putnika ide u potragu za boljom tehnologijom
- 32% traži bolju zdravstvenu zaštitu
- 15% traži brže medicinske usluge
- Tek 9% traži niže cijene

Također, jedan od vodećih razloga zašto se ljudi odlučuju za liječenje u inostranstvu je ne posjedovanje zdravstvenog osiguranja.

U ovakvim situacijama je veoma važno da pacijenti od samog početka procesa budu u stalnom kontaktu sa svojim doktorima te da postavljaju konkretna i prava pitanja o testovima, napredovanju bolesti, dijagnozi, ishrani, aktivnostima.

Trenutno je trend liječenja u inostranstvu u porastu.


Međunarodni centar za pacijente

Zdraviji.ba vam u saradnji sa renomiranim međunarodnim centrom za pacijente Memorial zdravstvene grupacije preporučuje najbolje usluge liječenja u inostranstvu dostupne u Bosni i Hercegovini. 


Osim što osiguravaju uslove svjetski poznatog centra za zdravstvenu njegu, bolnice Memorial zdravstvene grupacije zadovoljavaju posebne potrebe i interese međunarodnih pacijenata. Međunarodni centar za pacijente bolnica posvećen je pomaganju pacijentima prije, tijekom i nakon boravka u Turskoj i osiguravanju toga da njihovo iskustvo u bolnicama Memorial zdravstvene grupacije bude pozitivno. Naša uloga je pomoći im da se osjećaju što je moguće udobnije tjekom njihovog boravka.

Od trenutka kada nas pacijenti kontaktiraju, naši posebno obučeni predstavnici pacijenata ponašat će se kao njihova glavna veza s bolnicom Memorial zdravstvene grupacije i osigurat će im uspiješnu komunikaciju.
Međunarodni tim posvećen je tome da učine da se pacijenti i njihova obitelj osjećaju kao kod kuće fokusirajući se na njihove kulturne potrebe i osiguravajući im individualnu pažnju.

Memorial zdravstvene grupacije shvata da posjeta bolnici, posebno u stranoj državi, može biti stresna i iz tog razloga naše osoblje iz Međunarodnog centra za pacijente spremno je pomoći 24 sata u danu, 7 dana u sedmici, 365 dana u godini. Memorial zdravstvene grupacija posvećena je ispunjavanju potreba pacijenata i njihovih obitelji koji nas posjećuju iz cijelog svijeta.

Naš tim se veoma ponosi pružanjem visoko prilagođene njege. Članovi osoblja Međunarodnog centra za pacijente suosjećajni su i osjetljivi na posebne potrebe svih kultura i nastoje iskustvo svakog pacijenta učiniti što je moguće ugodnijim i udobnijim.

Memorial zdravstvene grupacija omogućava usluge osobne veze poput:

  • Koordinacija bolnice, liječničke i dijagnostičke preglede
  • 24 sata usluge prevođenja
  • 24 sata hitne službe, uključujući koordinaciju zračnog ambulantnog transfera
  • Pomoć pri putnom aranžmanu (pisma za putne vize i usluge prijevoza itd.)
  • Pomoć pri financijskim problemima:
  • Koordinacija s kompanijama primarnog osiguranja i putničke pomoći
  • Procjene i popusni paketi za neosigurane pacijente koji sami plaćaju liječenje
  • Koordinacija naprednim načinom uplata (plaćanje doznakom)
  • Prijenos svih medicinskih nalaza
  • Pomoć sa svim tekućim problemima nakon vašeg otpuštanja iz bolnice

Čime se izdvajamo:

  • Najnovija unaprijeđena liječenja,
  • Prilagođena pomoć sa svim medicinskim i turističkim aranžmanima,
  • Raznovrsne dobrodošlice iz svih zemalja: Ljudi iz svih kultura mogu pronaći ono što trebaju da bi se u Turskoj osjećali kao kod kuće.
Procjene troškova i naplata

Pacijenti s međunarodnom uputnicom se ispituju i ocjenjuju od strane specijaliziranog medicinskog osoblja, tako da se procjena troškova za liječenje može pružiti pacijentima prije nego što doputuju. 

Klinički koordinator će pružiti procjene i informacije o depozitu kako bi se osiguralo njegovo razumijevanje naknada i troškova.

Sastanci

U Memorial zdravstvenoj grupaciji, nudimo širok spektar specijalističkih zdravstvenih usluga, kako ambulantnog tako i bolničkog liječenja. Međunarodni pacijenat koji kontaktira centar će biti zamoljen da priloži kopiju najnovijih medicinskih informacija koje se odnose na njegovo kliničko stanje. Medicinske informacije koje su već prevedene na engleski su potrebane da bi se izavršio proces pregleda i zakazao sastanak.

Memorial zdravstvena grupacija će svaki pojedinačni upit prenijeti na odgovarajući odjel i zakazati satanak što je moguće ranije, pogodan i za pacijenta i liječnika.
Medicinske informacije mogu biti direktno proslijeđene na e-mail: emina.frljak@memorial.com.tr

Za sastanke u Memorial zdravstvenoj grupaciji, možete popuniti obrazac za rezervaciju i poslati nam putem e-maila. Po prijemu obrasca rezervacije, mi ćemo potvrditi vaš zahtjev i potvrditi vaše sastanke.

Informacije o vizama i pasošu

Memorial zdravstvene grupacije će podržati izdavanje Vaše medicinske vize radeći s turskim ambasadama i konzulatima u Vašoj zemlji i pružiti dokumentaciju Vašeg čekanja liječenja i sastanka. Centar će uložiti sve napore da se ubrza obrada Vaše vize.
Međutim, samo ambasada ili konzulat može odobriti izdavanje vize.

Putovanja i transport

Osoblje Vam može pružiti savjet o najpogodnijim vezama do Turske, gdje će se naš predstavnik susresti s Vama i članovima Vaše porodice prilikom dolaska. Ova usluga je besplatna za pacijente i prateće članove obitelji.

Smještaj

Memorial zdravstvena grupacija održava odnose sa brojnim hotelima i stambenim poslovnicima. Nakon što stignete, naš predstavnik će Vam pomoći u pronalaženju smještaja koji najbolje odgovara vašim potrebama.

Usluge prevođenja

Usluge prevođenja su dostupne na velikom broju jezika za naše pacijente. Medicinsko osoblje je dvojezično i dvokulturno. Mi smo obučeni da tumačimo u medicinskom okruženju u skladu sa prihvaćenim nacionalnim standardima, a osjetljivi smo na preko-kulturna pitanja naših pacijenata.

Pisma pristanka, uputstva otpuštanja i druge medicinske dokumentacije za liječenje mogu biti prevedeni na odgovarajući jezik za pacijenta.

Preporučujemo obavještavanje unaprijed, kako bi osigurali da možemo na najbolji način zadovoljiti potrebe pacijenta. Usluge su besplatne za pacijente.

Šta ponijeti u s Vama?

Molimo da budete sigurni kako ste ponijeli svu Vašu medicinsku dokumentaciju i dijagnostički materijali na pregled kod doktora, ako ih niste poslali unaprijed.

Sljedeće stavke će biti potrebne da zakažemo Vaš prvi sastanak:
  • Vaš pasoš ili drugi važeći oblik identifikacijskog dokumenta
  • Demografske informacije, uključujući ime i prezime, kućnu adresu, kontakt telefon (uključujući lokalni kontakt telefon ili mobitel), e-mail, datum rođenja
  • Detaljne informacije osiguranja, uključujući naziv osiguranja, broj police i grupe, kontakt broj telefona osiguravajuće kuće
  • Ako ste pacijent pod pokroviteljstvom Vlade, ponesite pismo odobrenja iz Vaše ambasade
  • Ponesite cjelokupnu medicinsku dokumentaciju, uključujući sve povezane ispite i izvještajne operacije, evidencije liječenje i laboratorijske rezultate
  • Sve filmove (stare i trenutne) iz studija za snimanje, kao što su X-zrake, MRI i CT skeniranje, zajedno sa svim ostalim relevantnim izvještajima

Vaša pitanja ili sugestije možete uputiti putem kontakt kanala:

info @zdraviji.ba

+38 61 270 662

Više iz kategorije: Novosti

Kako kod privatnog ljekara o trošku države

16.06.2017. 08:15

Pacijenti u zdravstvenim ustanovama u BiH već godinama se suočavaju velikim problemom bh. zdravstva, odnosno dugim listama čekanja za određene preglede, ali i nedostatkom potrebnih reagenasa. Budući da na Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu često nema potrebnih lijekova, odnosno reagenasa - građani su primorani privatno raditi pretrage. Ono što je veoma bitno jeste da postoji mogućnost refundacije sredstava za analizu obavljenu u privatnoj zdravstvenoj ustanovi. Na Zdraviji.ba potražite najbolje doktore i ustanove - pošaljite pitanje, upit i komentar Da li mogu refundirati troškove analize hormona urađenih u nekoj od privatnih laboratorija? Da li postoje samo određeni privatni laboratoriji ili je svejedno u kojem se nalazi rade? Na koji način se refundiraju troškovi, odnosno koja je procedura i potrebna dokumentacija za refundaciju? – samo neka su od najčešćih pitanja građana Kantona Sarajevo. Iz Zavoda zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo su kazali da postoji mogućnost refundacije sredstava za analizu i preglede obavljene u privatnim zdravstvenim ustanovama, a koji se nisu mogli obaviti u javnim zdravstvenim ustanovama i drugim zdravstvenim ustanovama sa kojim Zavod ima zaključen ugovor o pružanju zdravstvenih usluga osiguranicima ZZO KS. "Uz zahtjev je potrebno da se dostavi original fiskalni račun sa specifikacijom (gdje se vidi koje analize ili pregled urađen), rezultati analiza, uputnica iz javne zdravstvene ustanove o potrebi obavljanja predmetne analize ili pregleda, potvrda UKC Sarajevo da se predmetna analiza, medicinska usluga ne radi u njihovoj ustanovi kao i razlog nemogućnosti obavljanja iste",objašnjavaju oni. Dakle, u skladu sa odredbama Zakona o zdravstvenom osiguranju FBiH, Finansijskim planom Zavoda zdravstvenog osiguranja za svaku godinu i na osnovu Odluka Upravnog odbora ZZOKS, ovaj Zavod zaključuje Ugovore o pružanju zdravstvene zaštite osiguranim licima u KS sa javnim zdravstvenim ustanovama, kojima se regulišu međusobna prava i obaveze u vezi pružanja usluga zdravstvene zaštite osiguranim licima KS, finansiranje pruženih usluga kao i druga prava i obaveze. "U predmetnim ugovorima se navodi da ukoliko zdravstvena ustanova ne izvršava ugovorom preuzetu obavezu pružanja zdravstvenih usluga osiguranim licima Zavoda, Zavod će izvršiti korekcije utvrđene naknade iz ovog člana ugovora za iznos sredstava refundiranih osiguranim licima po predmetnom osnovu", kažu iz ZZOKS. Međutim, od tog “procesa” vraćanja svog novca odustaje većina građana smatrajući ga komplikovanom i dugotrajnom procedurom Ipak, ima i onih upornih što svjedoči samo jedan primjer naše čitateljke. "Ja sam u trudnoći dva puta refundirala i uredno mi je vraćen novac. Potrebno je na DIP-u popuniti obrazac da nemaju reagensa i sa privatnim nalazom i računom predati na protokol u KCUS-u. Poštom stiže Rješenje koje se preda u ZZO KS i do mjesec najviše novac stiže poštom". Inače, Zavod zdravstvenog osiguranja od kraja prošle godine refundira sredstva za proces potpomognute oplodnje i terapiju korištenu u samom procesu potpomognute oplodnje  i to 4.000 KM za prvi pokušaj i 2.000 KM za drugi pokušaj. Postupak pacijentice mogu obaviti u bilo kojoj ustanovi, ali sve neophodne dijagnostičke i druge zdravstvene usluge u postupku liječenja i dokazivanja neplodnosti osigurana lica su dužna obaviti u UKC Sarajevo ili drugim ugovornim zdravstvenim ustanovama na području Kantona Sarajevo, na teret sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja Također, dobra informacija je i da zdravstvo snosi troškove banjskog liječenja za ljude koji su nakon moždanog udara i otpusta sa bolničkog liječenja dobili uputu za banjsko liječenje. Osigurana lica Zavoda u ugovornim zdravstvenim ustanovama, po osnovu obaveznog zdravstvenog osiguranja imaju pravo korištenja fizikalne medicine i rehabilitacije, neposredno nakon bolničkog liječenja, a najviše do 3 mjeseca nakon otpusta. Osim toga, svi pacijenti, koji za vrijeme bolničkog liječenja budu primorani sami kupovati lijekove s bolničke liste lijekova, imaju pravo na refundiranje tih troškova. Podsjećamo, kada je u pitanju porodična medicina, Zavod zdravstvenog osiguranja KS ima potpisan ugovor za pružanje usluga sa Poliklinikom Atrijum i Poliklinikom Eurofarm. Građani koji se odluče za tim porodične medicine u jednoj od ove dvije poliklinike, neće morati plaćati nijednu uslugu iz tog domena zdravstvenih usluga. Dovoljno je samo da imaju uredno ovjerenu zdravstvenu knjižicu.